Com funciona MobilitApp?

Explicació detallada de com funciona MobilitApp, tant per generar dades per la base de dades de sensors etiquetats, com per generar trajectes multimodals.

Aquí us expliquem preument com funciona l'aplicació MobilitApp, que també podeu veure en aquest vídeo.

• El primer cop que obris l'aplicació sortirà aquests missatges demanant permís per l'ús de la ubicació, per permetre la detecció de canvis en el mode de transport i per dibuixar el trajecte multimodal del teu viatge en el mapa,  tant quan l'aplicació està en ús con en segon pla. També et demanarà permís per poder guardar els valors dels sensors en un fitxer que després serà enviat xifrat al nostre servidor gestionat pel grup de recerca SISCOM de la UPC.

• A continuació hauràs de registrar el teu perfil: Rang d'edat i gènere per qüestions estadístiques i així poder disgregar les dades adequadament. També pots configurar recordatoris perquè t'arribi una notificació recordant-te que generis dades de mobilitat. A més, pots triar veure el teu trajecte multimodal al mapa amb molta precisió, amb menys precisió o funcionar sense mapa, per regular l'estalvi de la bateria com et convingui. De manera excepcional hem modificat MobilitApp per la setmana de la campanya de recollida de dades, per tal de recollir dades addicionals per poder analitzar la mobilitat de la comunitat UPC. Així,  podràs clicar l'opció de si vols participar al sorteig organizat per a incentivar la participació. En cas afirmatiu, se't demanarà el teu perfil UPC: Escola, col·lectiu (estudiantat/PAS/PDI), curs (en cas de estudiantat). També se't demanarà el teu correu electrònic corporatiu (upc.edu) per tal de que poguem contactar amb les persones guanyadores del sorteig. No farem servir el correu per cap altra cosa.

• Després, clicant a "Preferències" podràs veure el teu progrés en el sorteig. Un trajecte multimodal vàlid pel sorteig ha de durar com a mínim 4 min i ha de mesurar com a mínim 400 m.  Cal fer un mínim de 3 viatges en dies diferents, durant la semana del sorteig. Recomanem que vagis veient en primer pla com es va predint tot el teu trajecte (excepte petites consultes al correu o al whatsup…) i que no oblidis al final del trajecte clicar PARAR i ENVIAR, per registrar correctament el teu trajecte multimodal.

• Tant si has triat participar al sorteig com si no, a continuació ja podràs generar els teus trajectes multimodals. Prem la icona "Generar viatge" de la part inferior central, i prem "Començar". Veuràs a sobre del mapa el teu trajecte i les prediccions del mode de transport de cada tram del trajecte. En acabar el trajecte, prem "Aturar" i recorda "Enviar" el trajecte. A la part inferior veuràs una fletxa que obre un quadre de text amb una estimació de la pol·lució generada pel teu trajecte.

• Adicionalment, t'animem a contribuir amb el desenvolupament de l'eina MobilitApp, com a projecte UPC de Ciència Oberta i Ciutadana, compartint dades dels sensors (acceleròmetre, magnetòmetre i giroscopi) del teu mòbil durant els teus desplaçaments. Així a canvi, la ciutadania podrem disposar de millors serveis de mobilitat sostenible i d'un millor transport públic. Aquestes dades serviran per incrementar la nostra base de dades per entrenar el model de predicció del mode de transport emprat.

• Per contribuir a generar dades dels sensors del teu mòbil en viatges etiquetats per tu, has de clicar la icona "Generar dades" a la part inferior esquerra, has de prèmer el botó "Començar" i etiquetar les teves dades seleccionant el mode de transport del teu trajecte unimodal que faràs a continuació. Quan acabis el viatge, prem "Acabar" i "Envia" les teves dades. Moltes gràcies per la teva col·laboració! 😄