Política de privacitat a MobilitApp

MobilitApp es desenvolupa per investigadors/es i estudiantat dels projectes MobilyticsCOMPROMISE, en el Dept. d'Enginyeria Telemàtica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb la supervisió de la  prof. Mónica Aguilar Igartua.

Aquesta política de privadesa s'ha implementat per brindar un millor servei a les persones que estan preocupades per com s'utilitza en línia la seva 'Informació d'identificació personal' (PII). La PII és informació que es pot utilitzar sola o amb una altra informació per identificar, contactar o localitzar una sola persona, o per identificar un individu en context. Llegiu atentament la nostra política de privadesa per comprendre clarament com recopilem, fem servir, protegim o gestionem la seva PII d'acord amb la nostra aplicació.

¿Quina informació personal recopilem de les persones que descarreguen MobilitApp?

En instal·lar la nostra aplicació, se us demana que ingresseu el rang d'edat i gènere, que s'utilitzen per a anàlisis estadístiques. També utilitzem dades dels sensors del telèfon mòbil (acceleròmetre, magnetòmetre, giroscopi) per desenvolupar el nostre algorisme d'aprenentatge automàtic per predir el mitjà de transport emprat. També recollim la geolocalització GPS quan es detecta un canvi de mitjà de transport, per poder caracteritzar el trajecte multimodal. No llegim la identitat de l'usuari o de l'usuària, no accedim a cap dada personal ni a cap altre fitxer emmagatzemat. Les dades recollides són completament anònimes.

¿Quan recopilem informació?

Recopilem informació de l'usuari o usuària quan s'instal·la la nostra aplicació (rang d'edat i gènere) i quan la utilitza (sensors del telèfon mòbil). Aquesta informació es tracta de forma anònima, la nostra aplicació està dissenyada per millorar la mobilitat a Barcelona i mai no accedirem al seu PII per saber qui és vostè ni per donar-la a tercers.

Cóm utilitzem la seva informació?

Utilitzarem la informació anònima (acceleròmetre, magnetòmetre, giroscopi) que recopilem del mòbil quan es registra per millorar el nostre detector d'algorismes per predir el mitjà de transport utilitzat. El nostre objectiu és ajudar l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a millorar el servei de transport públic a Barcelona i millorar la mobilitat urbana promovent l'ús de la mobilitat sostenible. Les dades recopilades s'envien xifrades al nostre servidor gestionat i ben protegit a la UPC, i no les compartim amb ningú més  (ni tan sols amb l'ATM). Amb ATM compartim només reports generals amb informació ja processada derivada d'analitzar les dades relatives als desplaçaments multimodals, com ara estadístiques de mobilitat disgregades per mitjà de transport, per gènere, per rang d'edat, entre altres mesures d'interès.

Cóm protegim la seva informació?

Utilitzem una anàlisi de malware regular. La vostra informació està continguda darrera de xarxes segures i només és accessible per a un nombre limitat de persones que tenen drets especials d'accés a aquests sistemes i han de mantenir la informació confidencial. A més, tota la informació confidencial que proporcioneu es xifra mitjançant la tecnologia Secure Socket Layer (SSL) i Secure SHell (SSH). Implementem una varietat de mesures de seguretat quan un/a usuari/ària ingressa, envia o accedeix a la vostra informació per mantenir la seguretat de la vostra informació.

Divulgació a terceres parts

No venem, comercialitzem ni transferim altrament a terceres parts la informació recollida dels sensors del mòbil ni dels trajectes multimodals, a no ser que proporcionéssim als usuaris un avís previ. També podem divulgar informació quan això sigui apropiat complint la llei, fer complir les polítiques del nostre lloc o protegir els nostres drets, propietat o seguretat o els d'altres. Tot i això, es pot proporcionar informació que no identifiqui personalment, a altres parts per a fins de divulgació, investigació o altres usos.

Modificacions a MobilitApp durant la Campanya de recollida de Dades de Mobilitat a la UPC

Del 15 al 19 d'abril del 2024 modificarem MobilitApp per a una Campanya de recollida de dades de mobilitat destinada a analitzar els hàbits de mobilitat de la comunitat UPC i promoure una mobilitat sostenible. Per fomentar la participació de la comunitat UPC, farem un sorteig amb obsequis com a incentiu. Per aquest motiu, recopilarem informació addicional sobre els perfils d'usuari (p.ex., estudiantat, professorat o personal administratiu) i el Campus, únicament amb finalitats estadístiques. A més, les persones usuàries que vulguin participar al sorteig hauran de facilitar la seva adreça de correu electrònic UPC per ser contactades en cas de guanyar algun premi. Tingueu la seguretat que el correu electrònic proporcionat no s'utilitzarà per a cap altre propòsit. En finalitzar la Campanya, la MobilitApp disponible serà l'habitual eliminant les modificacions fetes descrites en aquest apartat.

Contacte
Si teniu alguna pregunta sobre aquesta política de privadesa, podeu comunicar-vos amb nosaltres utilitzant la informació a continuació.
Website: MobilitApp
E-mail: monica.aguilar@upc.edu